Nejčastěji zneužívaná značka je Apple

Datum vydání: 20. dubna 2020

Check Point Research zveřejnil pravidelnou studii „Brand Phishing Report“ zaměřující se na phishingové útoky. Z reportu vyplývá, že kyberzločinci při pokusech o krádeže osobních dat či platebních údajů v prvním čtvrtletí 2020 nejčastěji napodobovali značku Apple.

Nejčastěji zneužívané značky ve phishingových podvodech v 1. čtvrtletí 2020
1. Apple (10 % všech phishingových pokusů, které zneužívají značky)
2. Netflix (9 % všech phishingových pokusů, které zneužívají značky)
3. Yahoo (6 % všech phishingových pokusů, které zneužívají značky)
4. WhatsApp (6 % všech phishingových pokusů, které zneužívají značky)

Při podobných útocích se kybezločinci snaží napodobovat webové stránky značek, včetně URL adresy i designu. Odkaz na tuto podvodnou stránku se nejčastěji šíří e-mailem či textovou zprávou.

Zdroj: itbiz.cz

Zpět na výpis novinek